Bu çalışmada Meksikalı yönetmen Alejandro Gonzáles Iñárritu’nun filmleri incelenmiş olup yönetmenin 2016’da vizyona giren Revenant filminin çözümlemesi yapılmıştır. Filmlerin tamamı incelenirken metot olarak içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Filmlerin incelenmesinden sonra Iñárritu’nun filmlerinde hangi teknikleri tercih ettiği değerlendirilmiştir. Iñárritu’nun filmleri incelendiğinde yönetmenin çağdaş anlatıya uygun bir teknik tercih ettiği gözlemlenmiştir. Geleneksel anlatıda görülen başı, ortası, sonu olan, doğrusal bir çizgide ilerleyen bir hikâye anlatımı Iñárritu’nun filmlerinde görülmemektedir. Yönetmen kurguda ileri geri sıçramalar ve farklı öyküleri ortak özellikler kullanarak kurgu ile bütün haline getirmektedir. Filmler parçalı olarak anlatılmakta, izleyicinin parçaları birleştirmesi beklenmektedir. Geriye ve ileri sıçramaların görüldüğü zamanın ve mekânın açık ve net olarak verilmediği filmlerdir. Geleneksel anlatıdaki gibi kapalı sonlar da filmlerde görülmemektedir. Filmlerinde genel olarak varoluş mücadelesi görülmektedir. Filmlerin ucu açıktır ve izleyicinin hayal gücüne bırakılmıştır. Film tekniği açısından bakıldığından üçlemeden sonra kamera hareketlerinde yavaşlama, neredeyse kesmenin kullanılmadığı, kamera kaydırma hareketleriyle izleyicinin filmlerin içine çekildiği bir film dilinden söz etmek mümkündür.
In this study, the films of Mexican director Alejandro Gonzáles Iñárritu were examined, and the director's analysis of Revenant Filmin, which took place in 2016, was conducted. After reviewing the films, it was assessed which techniques he preferred in his films. In Iñárritu's films, there is no narrative that goes on a linear line, which is the head, middle, and end of the traditional narrative. The director brings back and forth bouncing back and forth in fiction and fiction using the common features of different stories. The films are described in pieces, the viewer is expected to combine the pieces. It is the film when the back and forth splashes are seen and the space is not given clearly. losed endings like the traditional narrative are not seen in films. There is a general struggle for existence in his films. There is a general struggle for existence in his films. Your films are tantalized and left to your imagination. From the point of view of the film technique, it is possible to talk about a film language in which the viewer is drawn into the films with the camera shift movements, which are slowed down,